Arduino İle 5110 Ekran Kullanımı

Nokia’nın 5110 modellerinde kullanılan grafik LCD ekranlar oldukça yaygın kullanım alanına sahiptir. Birçok projede kullanım kolaylığı açısından tercih edilmektedir. Grafik LCD ekranlar, karakter LCD ekranlara göre bizlere daha fazla esneklik sunmaktadır. Projemizde kullandığımız karakterlerin fontundan, boyutuna, çeşitli resimlerin gösteriminden grafiksel gösterimlere kadar geniş bir kullanım alanı sağlamaktadır.

5110 LCD modülü 84×48 piksel çözünürlüğe sahiptir. Çalışma gerilimi Vcc = 3.3V’tur. Üzerinde Philps PCD8544 sürücü bulunmaktadır. LCD modül üzerinde pin bağlantı isimleri görülmektedir.

Devrenin Bağlantı Şeması:

Program Kodları:

 

Açıklamalar:

Arduino ile 5110 ekranı kullanımını sağlayan pek çok kütüphane bulunmaktadır. Bu kütüphanelerden LCD5110_Basic.h isimli olanı tercih ettik. Burayı tıklayarak indirebilirsiniz. İndirilen kütüphane dosyasını/klasörünü C:\Program Files\Arduino\Library klasörü içerisine kaydederek kullanabilirsiniz. Taslak menüsünden library ekle seçeneğini tıklayarak kütüphane dosyalarını listelediğinizde yüklediğiniz dosya listede görüntülenecektir. LCD5110_Basic seçeneğini tıklayarak programa ekleyebilirsiniz.

                            #include <LCD5110_Basic.h>

  • LCD5110 myGLCD(8,9,10,11,12); komutu ile bağlantısı yapılan pinler Arduino’ya tanımlanır. (Sırasıyla pinler; Clk, Din, DC, RST, CE)
  • myGLCD.setContrast(75); kontrast değerini belirler.
  • print(“ARDUINO”, LEFT, 4); ekrana yazı yazdırmak için bu komut kullanılır. Dikkat edilecek olursa üç farklı argüman vardır. İlki, çift tırnaklar arasına yazılır ve ekrana yazdırmak istediğimiz metin girilir. İkinci ve üçüncü olarak metnin konumu belirtilir. X ve y koordinatı şeklinde ifade edilebilir. Koordinat bilgilerini doğrudan piksel girebileceğimiz gibi LEFT, CENTER, RIGHT şeklinde de girebiliriz.
  • For döngüsü ile de 0’dan 100’e kadar sayan küçük bir sayıcı yapılmıştır. Bu şekilde ekrana değişken içeriği nasıl yazdırılır görülmüş olacaktır.

                               myGLCD.printNumI(i, 25,15);

  • printNumI(i, 25,15); ifadesi ile ekrana sayı yazdırılabilir. Veya örnekte olduğu gibi “i” değişkeni içerisinde bulunan değerde ekrana aktarılabilir.

LCD5110_Basic kütüphanesinde bulunan diğer komutlar ise aşağıda görüldüğü gibidir.

myGLCD.InitLCD(); Ekranı başlatır.
myGLCD.setContrast(a); a; 0-127 aralığında kontrast girilir.
myGLCD.clrScr(); Ekranı siler.
myGLCD.setFont(SmallFont); 6×8 piksel büyüklüğünde font
myGLCD.setFont(MediumNumbers); 12×16 piksel büyüklüğünde font
myGLCD.setFont(BigNumbers); 14×24 piksel büyüklüğünde font
myGLCD.print(“a”,b,c); a; metin girilir, b,c; koordinat
myGLCD.printNumI(a,b,c); a; sayı değeri ya da değişken, b, c; koordinat
myGLCD.drawBitmap(a,b,c,d,e); a, b; koordinat, c; resim adı, c, d; çözünürlük
myGLCD.enableSleep(); Uyku moduna geçer.
myGLCD.disableSleep(); Uyku modundan çıkar.

 

 

Arduino İle 5110 Ekran Kullanımı” için 2 yorum

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: