Arduino IDE’ye Kütüphane Dosyası Nasıl Eklenir?

Arduino yazılımı ile kütüphanelere ait fonksiyonlar kullanarak projelerinizde büyük kolaylık sağlayabilirsiniz.

 

Kütüphane (Library) Nedir?

Arduino ile kullanacağınız sensör, modül, display, eklenti (shield) gibi çevresel birimleri kullanacağınız zaman kütüphaneler size büyük kolaylık sağlayacaktır. Örneğin bir bluetooth modül ile basit bir haberleşme işlemi yapacaksınız. Modül kullanımı doğrudan bizim yazacağımız fonksiyonlarla çok zor olacaktır. Çünkü bluetooth modülün donanım özelliklerine hakim olmamız ve datasheet’ini sıkı incelememiz gerekmektedir. Ancak bu herkes için mümkün olmamaktadır. Daha önce oluşturulmuş bir kütüphane dosyası bizim işimizi oldukça kolaylaştıracaktır. Donanımsal olarak yapılması gereken işlemler kütüphane fonksiyonları tarafından daha arka planda gerçekleştirilecek ve biz daha basitleştirilmiş fonksiyonlarla işlemlerimizi yapmış olacağız.

Arduino ile ilgili internette oldukça fazla konu ve kütüphane desteği bulunmaktadır. Kütüphaneleri kullanmak için öncelikle onları indirmeniz gerekmektedir.

 

Kütüphane Dosyası Nasıl İndirilir?

Kütüphane yöneticisini kullanma

Yeni bir kütüphane dosyası eklemek için Library Manager (Kütüphane Yöneticisi)’ni kullanabilirsiniz. Bunun için önce Arduino IDE programını açıyorsunuz. Sketch menülerinden “Taslak”, daha sonra “Library ekle”, son olarak da açılan menüden “Libraryleri düzenle” seçeneğini seçiyoruz. Karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran görüntüsü gelmektedir.

 

Burada yüklenmiş kullanıma hazır veya yüklenmeye hazır veya güncellenebilir kütüphaneleri bulabilirsiniz. Biz de örnek olarak “AD7173” adlı bir kütüphanesini yükleyeceğiz.

Mouse scrollu ile tüm kütüphaneler arasında gezinebilirsiniz. Veya arama satırına aradığınız kütüphanenin adını yazarak bulabilirsiniz. Ekrana gelen kütüphane dosyasını yüklemek için “more info” yazısını tıklamalısınız.

 

Kurduktan sonra versiyon seçimi de yapabilirsiniz.

Kütüphane yöneticisini kapatabilirsiniz. 

Artık kütüphane dosyanıza Sketch menüsünden “Taslak” > “Library ekle” ile açılan menüde görebilirsiniz.

 

.Zip Bir Kütüphane Dosyasını Eklemek

Kütüphane dosyaları genellikle .zip olarak dosya veya klasör olarak dağıtımı yapılabilir. Böyle bir durumda kütüphane dosyası nasıl eklenecektir bundan bahsedelim.

.Zip dosyasının adı kütüphane dosyasının adıdır aynı zamanda. Klasörün içerisinde .cpp ve .h uzantılı birer dosya olacaktır. Genellikle de keywords.txt adında bir dosya bulunmaktadır. Bunların dışında da kütüphane için gerekli dosyalar varsa onlar bulunmaktadır. .Zip olarak indirilen dosya açılmamalıdır olduğu gibi bırakılmalıdır. .Zip olarak bulunan klasörü IDE’ye yüklemek için;

Sketch menüsü üzerinde “Taslak”, “Library ekle” ve son olarak “.Zip Kitaplığı ekle” seçeneği tıklanmalıdır. Açılan dosya gezgininden daha önce indirdiğimiz .Zip klasörü seçilir. Seçtikten sonra tekrar “Taslak”, “Library ekle” menüsüne geldiğimizde eklemiş olduğumuz kütüphane dosyasını göreceğiz.

Not: Bazen IDE kapatılıp açılana kadar kütüphane listesinde görünmeyecektir.

Manuel Olarak Kütüphane Dosyası Yüklemek

Manuel olarak yükleme yapmak için yapılması gereken işlem oldukça basit. .Zip klasörü açılır ve doğru klasörün içine yerleştirilir.

Resimde görülen kütüphane klasörü Sketch menüsünde bulunan “Dosya” > “Tercihler” seçeneği tıklanarak kütüphanenin ekleneceği adres yolu görüntülenir. Adres yolundaki Arduino klasörü açılır ve içerisinde bulunan “library” klasörünün içerisine yapıştırılır. Adres yolu aşağıda görülmektedir.

Aşağıda daha önce indirmiş ve unzip yaptığımız klasör kütüphane klasörü görülmektedir.

“Library ekle” menüsünde  yalnızca eklediğimiz kütüphane dosyalarını görüntüleyebilirİz.

 

 dudigan

 

Arduino’nun Avantajları

Arduino Modelleri Ve Özellikleri

Arduino İle Proje Aşamaları

Arduino Programlama Aşamaları

Arduino Programlama ve Sketch’lerin Yapısı

Arduino IDE Nedir?

Arduino IDE kullanımı

 

Bir Cevap Yazın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d blogcu bunu beğendi: